Podstawy
Słownik
Artykuł III
Artykuł IV
Artykuł V
Artykuł VI
Artykuł VII
Artykuł VIII
Artykuł IX
Artykuł X
Podstawy

Nie można wczytać obrazka Naukę zaczniemy od zapoznania się z kostką czyli która ściana jak się nazywa. Trzymając kostkę na wprost siebie ściana na którą patrzymy jest ścianą frontową (ang. Front-F). Analogicznie tylna sćiana jest ścianą tylną (ang. Back-B). Chyba możecie już zgadnąć oznaczenia innych ściana czyli Left-L, Right-R, Up-U, Down-D. Nauka tych oznaczeń jest bardzo ważna ponieważ większość algorytmów będzie zapisana właśnie nimi.








Słownik

Nie można wczytać obrazka Speedcubing - pochodzi od słów „speed” (szybkość) oraz „cube” (kostka); jest to forma aktywności intelektualno-fizycznej, polegająca na szybkim rozwiązywaniu wszystkich odmian kostki Rubika oraz innych łamigłówek mechanicznych. Speedcubing jest również formą spędzania czasu wolnego, której towarzyszy idea wymiany poglądów na temat technik układania i nowych rozwiązań pomiędzy miłośnikami kostki Rubika.
Fridrich - najpopularniejszy na świecie system układania kostki Rubika stworzony przez inżyniera z czech, Panią Jessicę Fridrich.
Cross - ang. krzyż, jest to pierwszy etap systemu fridrich. Ułożony cross to cztery białe krawędzie ułożone wokół środka o tym samym kolorze.

X-cross - jest to zbudowanie krzyża razem z pierwszym slotem. Zabieg ten pozwala znacznie zmniejszyć ilość ruchów ułożenia, a więc również skrócić jego czas.
F2L - ang. First Two Layers - pierwsze dwie warstwy. Po ułożeniu F2L'a mamy ułożony jeden kolor oraz dwie warstwy wokół niego.
OLL - ang. Orientation of Last Layer. Jest to etap systemu Fridrich polegający na odwróceniu wszystkich klocków ostatniej warstwy wspólnym kolorem ku górze.
PLL - ang. Permutation of Last Layer. Ostatni etap systemu Fridrich polegający na ostatecznym przemieszczeniu klocków ostatniej warstwy.
Slot - Jest to połącznie krawędzi z rogiem o tej samej kolorystyce. Slot jest to pojęcie związane z F2L'em. F2L składa się z czterech slotów.
Skip - jest to niezamierzone pominięcie jednego z etapów układania, znacznie skracające ułożenie.
PB - Personal Best - indywidualny rekord
NR - National Record - rekord kraju
ER - European Record - rekord Europy
WR - World Record - rekord świata
SGL - single - jest to skrót, którego używamy mówiąc o pojedynczych wynikach.
AVG - average - jest to skrót, którego używamy mówiąc o średnich wynikach z odrzucaniem czasów skrajnych.
Mean of X - jest to pomiar średnich wyników z X ułożeń bez odrzucania żadnego z czasów.
Lucky Case - inaczej Skip
Pop - jest to sytuacja w której jeden lub więcej elementów wypadnie z naszej kostki.
Regrip - jest to taki ruch kostki który wymaga zmiany uchwytu czyli przemieszczenia dłoni na kostce.
DIY - ang. Do It Yourself. Jest to skrót przypisany do produktów firmy cube4you oferującej zabawki do samodzielnego złożenia.
RC - Rubik's Cube, Rubik's.com - skrót oryginalnej kostki Rubika.
RS - Rubik Studio - starsza wersja kostki Rubika nie spełniająca już oczekiwań najszybszych speedcuberów.
ES - jedna z najpopularniejszych kostek 4x4x4 East Sheen.
Scramble - jest to algorytm mieszający naszą łamigłówkę.
Stackmat - profesjonalne narzędzie służące do pomiaru czasu
Display - wyświetlacz wyników wykorzystywany na zawodach
3x3x3 - Jest to oznaczenie najpopularniejszej kostki Rubika. Oznaczenia rozpoczynające się od 2x2x2 do 7x7x7 mówią o tym z jaką kostka mamy do czynienia.


Artykuł III

Nie można wczytać obrazka Strona Testowa, nic tu narazie nie ma.

Artykuł IV

Nie można wczytać obrazka Strona Testowa, nic tu narazie nie ma.

Artykuł V

Nie można wczytać obrazka Strona Testowa, nic tu narazie nie ma.

Artykuł VI

Nie można wczytać obrazka Strona Testowa, nic tu narazie nie ma.

Artykuł VII

Nie można wczytać obrazka Strona Testowa, nic tu narazie nie ma.

Artykuł VIII

Nie można wczytać obrazka Strona Testowa, nic tu narazie nie ma.

Artykuł IX

Nie można wczytać obrazka Strona Testowa, nic tu narazie nie ma.

Artykuł X

Nie można wczytać obrazka Strona Testowa, nic tu narazie nie ma.